השיטה החינוכית

  • ראשי
  • אודות הישיבה
  • השיטה החינוכית

בכל שנה מסיימים נערים רבים את התיכונים והישיבות התיכונית ומפחדים לעשות את הצעד הקטן שיביא להם את ההזדמנות הגדולה.

בכל שנה מסיימים נערים רבים את התיכונים והישיבות התיכונית וחוששים לעשות את הצעד הקטן שיביא להם את ההזדמנות הגדולה

תרבות המערב, והקדמה הטכנולוגית מקדמות אותנו מחד, אך מאידך הן משפיעות עלינו לרעה. ערכים כמו השקעה ודחיית סיפוקים הוחלפו בהנאות מהירות ומיידיות. כל אלו נותנים אותותיהם בצורה ניכרת על בני נוער רבים וטובים. לעתים, אף הקשר לקיום מצוות ולחיי תורה מתרופף כשהדבר לא נעשה מתוך בחירה. פעמים רבות ההרגשה הנלווית לקיום מצוות היא מרירות ותסכול בגלל עימותים מיותרים עם צוותים חינוכיים במקום הלימודים, אשר אינם מבינים לנפש הנערים ולרוח הנושבת בדור אשר מחפש עומק רוחני ואמת טהורה על פני כפייה של קיום טכני בלבד של מצוות בדרך של "מצוות אנשים מלומדה".

בבחורים קיימים רצונות סותרים מחד- למרות שאוהבים את התרבות החילונית, הם אינם רוצים לחצות את הקווים. חולמים על בית יהודי, חיי משפחה שמחים ומלאי משמעות, עם דרך ומטרה. מבקשים להנחיל לילדיהם ערכים אמתיים, לצד חוסן כלכלי, רכישת השכלה ומעמד גבוה בחברה הישראלית.

ומאידך - הם נטולי רצון ללכת לישיבה הדורשת מהם נכונות ללמוד שעות בעיון רב ומחסירה את ההנאה והריגושים שהם מוצאים בבילוי. המחשבה על לימוד בישיבה מחבר אותם רגשית למציאות של הגבלה, כפיה ודרישות גבוהות.

מסגרות ההמשך שהיו קיימות עד לייסוד השלוחה לבחורים בוגרי תיכונים וישיבות תיכוניות לא נתנו מענה מספק לצרכים אלו:

» ישיבת ההסדר

» המכינה הקדם-צבאית

» גיוס ישירות לצבא ללא הכנה מקדימה

בדיוק לשם כך קמה השלוחה.

השלוחה נותנת מענה חדש ואמיתי לצורך הקיומי של נערים אלו.

בשלוחה נבנתה צורת חינוך ייחודית, אשר הצליחה לגדל נערים מסוגים שונים לאנשים איכותיים, מלאי תוכן ומוטיבציה, ועובדי ה' בשמחה.

השלוחה בשעלבים - פתרון ייחודי וחדש.

השלוחה נותנת מענה בעיקר לבוגרי ישיבות תיכוניות ולבוגרי תיכונים המעוניינים להעמיק ולבסס את בניינם הרוחני והערכי ולהוסיף טעם ועומק לחייהם.

בשלוחה, לכל תלמיד יש מקום. רואים בכל אדם את הכוחות, היכולות ואת הפוטנציאל האדיר הקיים רק בו ועוזרים לו לנתב אותם למקום של מימוש והצלחה.

בשלוחה, עם הרבה סבלנות ועבודה איטית מחזירים לנערים את האמון בעצמם, במערכת, ובעולם. עובדים על אמון הדדי, נותנים לתלמיד את כל הקרדיט. רואים בתלמיד אפילו יותר ממה שהוא מאמין שיש בו.

כשאדם מרגיש שסומכים עליו, מאמינים ואוהבים אותו,
הוא מצליח! הוא מתקדם! ומסוגל באמת!