בשנת תשס"ד הוקמה בשעלבים "השלוחה". מוסד זה הינו ייחודי בארץ, בכך שהוא נותן מענה הולם לבוגרי התיכונים הדתיים ובוגרי הישיבות התיכוניות העירוניות. לצערנו, בפלח אוכלוסיה זה, המונה כ5000 בחורים בכל שנתון, נחשפים הבחורים בשנות התיכון לתרבות המערב במלוא עוצמתה, מועדונים, מסיבות, אינטרנט, פסטיבלים וכו'.

בסוף השמינית, ישנם בחורים המוכנים לשמוע, שכדאי לחיות אחרת, ע"מ להקים משפחה טובה ולטעת בחיים משמעות. לבחורים אלה, ישיבות ההסדר אינן יכולות להציע דבר, ראשית, השוני התרבותי בינם לבין הבני"ש המצוי עצום, שנית, אין להם מוטיווציה ללמוד כל היום גמרא בחברותא. חלק קטן מהמכינות פונות לאוכלוסיה זו, אולם לא פשוט לצפות לשינוי מהותי לאחר שנה, שאחריה הבחור צריך להתמודד לבד עם שירות צבאי ארוך במסגרת רגילה.

השלוחה קמה בדיוק לענות על הצורך הנ"ל, הבחורים מגיעים לפרק זמן של חמש שנים, מבצעים את השירות הצבאי במסגרת "ההסדר", אולם סדר הלימוד בשלוחה דומה לסדר היום במכינה, הכולל, שיעורים בגמרא הלכה ואמונה, הרבה קשר אישי, "בית חם" בבית הרמי"ם פעמיים בשבוע, טיולים וסמינרים והחשוב מכל, המסגרת קטנה ומשפחתית (עד 15 בחורים בשנתון).

על פי דברי הבחורים עצמם, אילו לא קמה השלוחה, רובם ככולם היו הולכים לשירות צבאי רגיל, ולדבריהם, הבית שהם היו מקימים היה חלש משמעותית מהמצב בו הם נמצאים היום. ההורים המגיעים אלינו לשבתות, או לאירועי "סיום מסכת" של הבנים, מלאים תודה והערכה לשלוחה.

לא מדובר רק על התקדמות רוחנית, הלימוד בשלוחה מעלה לבחורים את המוטיבציה לשירות משמעותי יותר בצה"ל, ולמיצוי טוב יותר של היכולות שלהם לקראת היציאה לחיים. התחרות הבריאה בין הבחורים, גורמת לכך שגם בחורים שהיו בעלי שאיפות נמוכות מעצמם, מנסים למצוא לעצמם קריירה מכובדת יותר, כפי שמקובל בין בוגרי ישיבות ההסדר.