אודות >
עקרונות השיטה

לימודים במסגרת הסדר - זמן לעורר שינוי להפנים וליישם.

מסלול השלוחה מתחלק לשלושה פרקי זמן: לימוד בשלוחה, שירות צבאי בקבוצה הומוגנית - ישיבתית, וחזרה לשלוחה לפרק זמן נוסף של לימוד.

פרק הזמן הכללי הארוך לכאורה נובע מהתהליך אותו הבחורים עוברים בשלוחה. מהנקודה בה היו בתחילה ועד הגעתם למקום של בגרות ובשלות נפשית ורוחנית. נדרשים זמן וסבלנות על מנת להפנים את השינוי ולאפשר לו להתבסס ולהעמיק בנפש האדם. מניסיונם של רבים וטובים, אין אפשרות לשינוי ממשי ומהותי לאחר שנה במכינה, וזאת במיוחד כאשר אחריה הבחור צריך להתמודד לבדו עם הקשיים הרוחניים הכרוכים בשירות צבאי במסגרת רגילה.

סדר לימוד - תכנית לימוד המותאמת אישית לכל תלמיד, שיעורי תורה, גמרא, דגש על השקפה, שיעורים פתוחים, בעלי אופי שמח ומעורר ענין. לימוד תורה הוא דבר הדורש השקעה, ומאמץ רב מצד התלמיד, הקושי הקיים בלימוד הישיבתי הסטנדרטי נובע גם משיעורים בעלי אופי אחיד, פחות מעשיים, ויותר תאורטיים. לעיתים המרחק בין החומר הנלמד לחיי הלומד גורם לחוסר ענין בלימוד. כאן בשלוחה הלימוד הוא מתוך החיים עצמם. אקטואליה, סוגיות העומדות במרכז החיים ונוגעות לתלמידים עצמם.
ולכן צורת הלימוד היא מעניינת וחווייתית, מעוררת דיונים סוערים וסוחפת ומבעירה את כולם בלהט התשוקה ללימוד.

 

הווי - בשביל ליצור קשר אסוציאטיבי בין לימוד התורה וקיום המצוות לבין רגשות של הנאה שמחה וכייף, בשלוחה שמים דגש על פעילויות הווי כמו יציאה לטיולים מאתגרים, כדוגמת טיול הסנפלינג המסורתי שמתקיים אחת לשנה לשיעור שמתגייס, לפני גיוסו. הרצאות ממיטב המרצים, סדנאות מיוחדות ומעניינות כמו סדנת צחוק, סדנת התבודדות. סיומי מסכתות מרגשים בהשתתפות ההורים והמשפחות. שמחות, ימי ספורט וגיבושים למיניהם. בשלוחה מקום נרחב ניתן ליוזמות אישיות של הבחורים בנושאים בהם הם מעוניינים להשקיע. בשלוחה רואים את ההצלחה כשרואים את התלמידים ניגשים מעצמם ללמוד , יוזמים תכניות לסיומי מסכת. ורואים שלימוד התורה וקיום המצוות מגיע מתוך יחס של הנאה וכחוויה.

 

מסגרת אישית משפחתית- המסגרת מקבלת מספר מוגבל של תלמידים בכל שנה כדי לאפשר יכולת הכלה ופניות רגשית מצד הצוות לצרכי התלמידים.

 

יחס אישי וקשר חברי בין הצוות לתלמידים - כחלק מההשקפה החינוכית, צוות הרמי"ם מתגורר בישוב וכך הצוות שומר על זמינות למפגשים רבים עם התלמידים מעבר לשעות הפורמליות בבית המדרש הכוללות חברותות אישיות עם רבני הישיבה מדי בוקר כחלק מהסדר הלימודי ומפגשים חמים בבתי הר"מים. כך נוצר קשר עמוק וחם עם הצוות המלווה את התלמידים החל מהשכמה בבוקר ועד לשיחות נפש והתייעצויות לתוך הלילה.

 

קשר עם ההורים- קשר רציף בין צוות הישיבה למשפחות התלמידים, שיתוף בהתקדמות המתמדת והעמקת הקשר של התלמיד עם הוריו. הקשר העמוק והעקבי נוצר ע"י פעילות ומפגשים עם ההורים לאורך כל השנה, משפחות התלמידים עצמן עוברות תהליך של התחזקות בעקבות הקשר המיוחד לשלוחה.

 

בוגרים-
הקשר של התלמידים לשלוחה מתחזק ומתגבר כשיוצאים לחיים ומקימים בית ומשפחה. הרבנים מלווים את התלמיד בכל שאלה וצומת בהמשך דרכו. גם בין בוגרי השלוחה עצמה ישנו קשר של משפחה. חלקם אף מתגוררים בסמוך לשלוחה בתחילת דרכם. בוגרי המסגרת משתלבים במערך ההוראה , בתור כאלו שחוו את אותו תהליך מבינים את הבחורים ויכולים לתמוך. האברכים ומשפחותיהם, מהווים לבחורים מודל לחיקוי בהמשך דרכם.

 

בזכות הדרך וצורת החינוך של השלוחה, בוגרי השלוחה מתאפיינים ברמה אישית, רוחנית, ולימודית גבוהה. מבחינים בעוצמה ובכוחות שיוצאים אל הפועל. צמיחתם באה לידי ביטוי בשירות משמעותי ופעיל יותר בצה"ל ובחיזוק הקשר למולדת. הבוגרים מתקבלים ללימודים גבוהים במוסדות נחשבים, מקימים משפחות איכותיות, וממשיכים בחייהם מתוך מחויבות עמוקה לדרך התורה ואמונה בכוחותיהם להצליח ולהתקדם בכל תחום.

מקימים מצוות מתוך בחירה, שמחה ואהבה אמתית